joi, 8 august 2013

Inghetata cu migdale si stafide

 A venit caldura si ce desert se potriveste mai bine decat inghetata. Azi va prezentam o inghetata cremoasa cu cacao si sos de ciocolata :). Cele mai usoare retete. Azi Inghetata cu migdale si stafide si Inghetata de zahar ars

 

Aproape a venit vara si inghetata este un desert potrivit pentru aceasta perioada si ne place tuturor doar ca eu am decis sa nu mai cumpar inghetata ci sa fac eu in functie de ce ingrediente am la indemana pentru ca oricum ar fi macar stiu ce am pus in ea si sigur nu va contine prafuri despre care nu stiu nimic.


Inghetata cu migdale si stafide








Tipul rețetei: Desert

Numarul de portii: 8

Timpul de preparare: 30 Minut(e)

Timpul de gatire: 5 Ora(e)

Dificultate: Usor


 

Ingrediente:


600 ml lapte

3 oua

zahar…dupa gust (eu am pus cam 100 gr)

coaja rasa de la o lamaie

zeama de la o lamaie

400 gr iaurt

500 ml frisca lichida

migdale felii si stafidePreparare:


Etapa 1 Am pus la foc ouale cu laptele, zaharul,coaja si zeama de lamaie,am lasat sa fiarba la foc mic amestecand continuu.

Cand a inceput sa fiarba am mai tinut 2 min pe foc,am adaugat migdalele si stafidele si gata. Am lasat compozitia la racit.

In acest timp am batut frisca,am adaugat in ea iaurtul si am amestecat si apoi compozitia facuta pe foc care intre timp s-a racit complet. Am pus inghetata in vase si am dat la congelator.

La fiecare 1 ora am scos-o si am amestecat cu forta pentru a nu face ace de gheata.

Am facut asta de 3 ori.Am servit inghetata decorata cu capsune si sos de capsune.



Inghetata de zahar ars







Tipul rețetei: Desert

Numarul de portii: 1

Timpul de preparare: 1 Ora(e)

Timpul de gatire: 30 Minut(e)

Dificultate: Dificil


 


Ingrediente:


Aceasta reteta o am de la o vecina a mamei care face niste dulciuri minunate. De foarte multe ori in copilarie primeam inghetata de la ea si de fiecare data ii ziceam mamei ca o sa ma fac eu mare si voi cere reteta, nu de alta dar niciodata nu ma saturam din ceea ce primeam. Atat de buna era.

Uite ce simplu e de facut, ai nevoie de:

4 oua

300 g zahar

0 lingutita cu varf de faina

600 ml lapte

5 linguri de zahar pentru a face zahar arsPreparare:


  Separam albusurile de galbenusuri. Frecam galbenusurile cu 200g zahar si o lingura de faina. Intre timp preparam zaharul ars.(Punem 5 linguri de zahar la foc mic si cand s-a topit zaharul adaugam un paharel de apa si il fierbem pana se topeste tot zaharul). Punem zaharul ars in cei 600 ml de lapte pe care il adaugam peste compozitia de mai sus. Toate acestea se fierb pe foc. Trebuie insa sa fi foarte atenta ca atunci cand da primul clocot sa iei compozitia de pe foc(daca o lasi mai mult se branzeste). O lasi sa se raceasca foarte bine. Cand compozitia s-a racit batem cele 4 albusuri cu 100 g zahar. Cand sunt batute bine, adaugam compozitia fiarta pe foc si racita peste ele amestecand usor.

Se pune la frigider si se lasa minim 6 ore.

Ca si o sugestie de prezentare, poti sa o tai cubulete, adaugand fructe, ciocolata sau orice alte ingrediente care iti plac.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu